עוד מי ימלל (סופגניות מהירות)

img_4166aa

 

פתאום הבנתי שחנוכה עומד להסתיים ואפילו לא הכנתי סופגניות פעם אחת. אתם יודעים… חבל על הקלוריות, באסה לטגן ומי צריך את זה. אבל כאן, שלא כמו בארץ, אין בכל מקום סופגניות במבחר טעמים ובשלל צורות. בניכר, כשרוצים סופגניה צריך ברוב המיקרים לעמול עליה.

נזכרתי באיזו מסעדה אסיאתית, בפילדלפיה, שם אכלתי לפני המון שנים קינוח שנותר לי בזכרון. ומהזכרון הזה החלטתי להנפיק סופגניות קטנות עם 'טויסט' אסיאתי. כבסיס למתכון ניסיתי לשפץ מתכון של סופגניות מהירות ללא שמרים, אותו קיבלתי לפני שנים רבות מחברתי שרון. השיפוץ, שכלל קרם פרש וסוגי קמחים שונים  נחל כשלון מוחץ והבהיר לי שהמתכון הזה, פשוט ככל שיהיה, אינו זקוק לא לשיפוצים ולא לפלצנות. 2 דקות ערבוב ועוד כמה לטיגון ויש סופגניות קטנות טריות, אוריריות ונחמדות להפליא. לא מעדניה, בלי טעם של שמרים  אבל גם בלי העבודה. אחרי הטיגון גילגלתי אותן בסוכר מעורב עם מעט תבלין  'חמשת התבלינים' הסיני. זה מכניס אותן לאוירה חגיגית. חשבתי שחגיגית ומבוגרת אך הצאצאים הוכיחו לי  ש'אם יש לזה צורה של סופגניה סימן שזו כנראה סופגניה' והפתיעה אפילו פרינצי (שהיא אכלנית בררנית ביותר) אשר לא פיקפקה בסופגניותם.

מצוין למיקרים בהם צריך משהו מהיר ביותר ומעט שונה אבל נמאס כבר מריבת חלב וג'לי פסיפלורה. או למיקרים כדלקמן- "לא נמאס, בכלל לא ! אבל אין בנמצא!!!"

זהו. שיהיה סוף חנוכה שמח. שיקרו לנו ניסים גם בלי חג. שכל החיילים ישובו הביתה בשלום.

 

img_4200b

 

 

סופגניות מהירות    -בערך 20 קטנות

וכמובן שאפשר גם בלי התבלינים, סתם כך עם ריבת תות!

1/2 1 כוסות קמח תופח (או רגיל +כפית וחצי של אבקת אפיה)

1/4 כוס סוכר

1 ביצה

1 גביע שמנת חמוצה (250 מל')

 קורט מלח

מערבבים ביצה, סוכר ושמנת חמוצה. מנפים לתוך את הקמח והמלח. מערבבים. העיסה אמורה להיות בצק דביק מאד. אם ממש חסרים נוזלים, אפשר להוסיף מעט חלב.

בסיר בינוני ובשמן עמוק וחם מטגנים סופגניות קטנות. השיטה היעילה לכך היא לקחת בכל פעם כף לא גדושה של בלילה ובעזרת האצבע להגליש אותה לשמן. באופן די מפתיע, הסופגניות יוצאות כמעט עגולות לגמרי!  להוציא לנייר סופג ומיד לגלגל בסוכר מעורב עם מעט '5 התבלינים' הסיני. לפי הטעם. לאכול טרי

אם רוצים עוד שדרוג של טעמים לוקחים גבינת שמנת מדוללת במעט חלב ומוסיפים לה מעט ג'ינג'ר טרי מגורר. אוכלים יחד.

 

3 תגובות

מתויק תחת בצק, חגים, מתוק

3 תגובות ל-“עוד מי ימלל (סופגניות מהירות)

  1. ניקי

    תשמעי, את מופלאה. מליוני תודות. ניסיתי את זה ברגעים אלו ממש (אבל ממש – יש לי עוד אחת בפה), ובהעדר שמנת אפילו אלתרתי ושמתי יוגורט (את מכאן, אז את תדעי לאיזה אני מתכוונת: "מאונטיין היי"). יצא נהדר, ולהגדיר את זה "קלי קלות" זה לעשות לזה עוול. הולכת לטגן עוד 20 (או 200).

    תודה כבר אמרתי?

  2. נעמי

    אין עלייך!
    כשאין לי כח לדברים מסובכים (תמיד) וכששכנותיי מסביב מכינות מיני סופגניות מותפחות ומפחידות…אני תמיד יודעת שאפשר לסמוך עלייך

  3. אסנת

    יצא לי מעולה אחריי שזרקתי את כל הסופגניות שעשיתי בפעם ה1. עשיתי ולא בדקתי אם אפויות בפנים והיו תפוחות ויפות רק לא בצבע כהה. בקיצור מומלץ לבדוק אם מוכן בפנים לפני שממשיכים לטגן פשוט לחתוך אחת. אחכ גיליתי שיש גם מתכון יותר עדכני…אבל כותבת למי שאולי רואה את המתכון הזה…
    ושוב המון תודה וחג שמח

כתיבת תגובה