תפוזים ועוגה

img_3654c

 

רוח החג מביאה עימה נתינה גדולה. בכל יום ישנו מבצע אחר והילדים מוצאים עצמם סוחבים לגן ולבית- הספר קופסאות שימורים, מעילים ישנים וספרים שלא קראנו ושכנראה גם לא נקרא. החינוך לנתינה כאן הוא מופתי.

במסגרת אוירה זו, קיבלתי צנצנת ריבת תפוזים משכנה שיש לה עץ תפוז. מיד שעטתי להכין את עוגת התפוזים של הגורו הלונדוני שלי- נייג'ל.  (שאין, פשוט אין עליו בעולם כולו…) 

עוגת תפוזים     the kitchen diaries/ Nigel Slater 

בישראל קוראים לסוג העוגות האלו 'עוגות יבשות' אבל הדבר האחרון שמישהו רוצה זה שהעוגה שלו, אכן, תהיה יבשה. העוגה הזו משלבת קליפת תפוז ומיץ עם ריבת תפוזים. הריבה נותנת לעוגה טעם דיבשי. היא לחה וטעימה נורא ומתאימה במיוחד לכוס תה טוב.

קת'י שהכינה את הריבה, הסבירה לי מה היא עושה בכדי שהריבה לא תהיה מרה. בכדי לקצר את כל תהליכי ההשריה וההרתחה של הקליפות, היא מורידה פסי קליפות פרי (עם מכשיר שנקרא זסטר), נפטרת מהקליפה הלבנה (שהיא המרירה)  ומבשלת את שבבי הקליפות עם סוכר ועם חלק מהפרי.

 175 גר. חמאה

175 גר. סוכר חום- עדיף לא מעובד

1 תפוז גדול-  גרירת פרי שלם + מיץ ממחציתו.

3 ביצים גדולות

75 גר. ריבת תפוזים

175 גר. קמח תופח

לחמם תנור ל-180 צלסיויס. לשמן או לרפד בנייר אפיה תבנית מאורכת 25/11 סמ.

במיקסר- להקציף חמאה וסוכר עד לקבלת תערובת בהירה וקרמית. לערבב את שלושת הביצים בקערה קטנה עם מזלג ולהוסיף אותן באיטיות לחמאה, בעוד המיקסר עובד. להוסיף קליפת תפוז וריבה. 

לא להיבהל. בשלב הזה יש גושישים והתערובת לא אחידה. יהיה בסדר.

להוציא את קערת המיקסר ולהוסיף ידנית את הקמח בתנועות קיפול. לאחר שכל הקמח  התאחד בבלילה, מוסיפים את המיץ ומערבבים.

הופ לתבנית ולתנור ל -40 דקות בערך.

 

נ.ב. 1.  השבוע בעודי מהדסת לי עם עגלת הקניות שלי ב -Berkeley Bowl , אחד המקומות היותר שוים פה לקניית ירקות ופירות,  חזו עיני בערימה קטנה של פירות מוכרים בדוכן ה'אקזוטיים'… מי אם לא חברותי  הפג'ויות, אשר מחירן תומחר בלא פחות מ- $1.59 לאחת!!! (שנה הבאה אני פותחת דוכן. )

נ.ב. 2. בהמשך לאוירת החגים המסיבית, קיבלנו היום ברכות 'חג- שמח' מהודקות לשלושת פחי האשפה שלנו (זבל רגיל, צומח ומיחזור). כך למדתי שלשני הבחורים החסונים המפנים כל יום רביעי את פח הזבל הרגיל שלנו קוראים לינדון וסאל. הגדיל לעשות רודריגז, מהמיחזור. הוא הוסיף את כתובתו האישית…. האם עלי להבין מכך, שאלתי את האיש בשמחה, שהוא רוצה שנתכתב?!  

img_3640b

 רודריגז היקר,

אני אוהבת לבשל, לאכול ולישון.

את השלישי לא יוצא לי לעשות הרבה.

מה הם תחביבך?!

שלך בידידות,

הילה.

5 תגובות

מתויק תחת עוגות, פירות

5 תגובות ל-“תפוזים ועוגה

  1. orit

    The recipe itself didn't show up on the site, and as you know I can't read your blog without lusting to make whatever you are writing about… Yesterday Mika got a chance to try apples with cinnamon, for the first time in her life…

  2. יעל (אחות של אורית)

    הי הילה, רציתי לדעת אם קיבלת דיווח איך יצאה עוגת התפוזים עם מצרכים מהארץ?
    אגב, יש לך בלוג מקסים.
    תודה,
    יעל

    • הילה

      הי יעלאחותשלאורית -לא צריכה מנוחה קצרה אחרי ניו-יורק?!
      בעוונותי עזבתי את הנושא. כל האופות שלי בארץ בדיאטה וכולי ואינן עונות להפצרותי. מצד שני כמה רע זה יכול להיות?!
      ספרי לי איך יצא אם את מנסה .
      ותודה.

  3. יעל לוי

    כתיבתך מקסימה, כשאנסה להכין את העוגה, אדווח בשמחה (:

כתיבת תגובה